Robåten er plassert i Udland kirke

Robåten er kommet til Udland

Pinsen 2023 startet en jubileumsstafett som skal gå gjennom hele Rogaland. Den begynte i Egersund kirke og denne uken er det Udland sin tur. Derfor står det en robåt i kirkerommet – det er nemlig selve stafettpinnen. Båten skal frem mot 2025 bevege seg gjennom alle de 90 menighetene i Stavanger bispedømme.

Båten brukes på skolestartleir

I uken som kommer skal ungene på skolestartleir bli kjent med robåtenbåten. Det er de som skal tegne inn Udland kirke på seglet sammen med alle de andre menighetene i Bispedømmet.

Formålet med stafetten er å gjøre noe som viser at vi hører sammen som kirke i Rogaland og skape oppmerksomhet om 900-årsjubileet for bispedømmet, Domkirken og Stavanger by i 2025. Pinsen 2025 er båten framme i Domkirken.

roBåten blir med i gudstjenesten på søndag

Ønsker du også se den vel 5 meter lange robåten med segl kan du besøke gudstjenesten i Udland på søndag kl. 11